Radisys onthult Engage Video Assistant – ‘s werelds eerste AI-aangedreven videobot

Radisys® Corporation, een wereldleider in open telecommunicatieoplossingen, heeft vandaag de wereldwijde beschikbaarheid van Engage Video Assistant (EVA), van Radisys aangekondigd. ‘s Werelds eerste app-loze AI-aangedreven 3-in-1 (video, spraak, tekst) bot voor digitale klantinteracties. De EVA stelt klantenondersteuning, verkoop- en marketingteams in staat om de klantervaring aanzienlijk te verbeteren door een grotere personalisatie aan te bieden die de acquisitie, retentie en tevredenheid van klanten stimuleert met de kostenbesparingen van automatisering.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200319005032/nl/

Radisys' Engage Video Assistant - the World's First AI-powered Video Bot (Photo: Business Wire)

Radisys’ Engage Video Assistant – the World’s First AI-powered Video Bot (Photo: Business Wire)

Klanten hebben toegang tot de EVA om visueel te communiceren met verkoopprofessionals, materiedeskundigen, merkambassadeurs, merk-influencers en klantenservicemedewerkers, simpelweg door een vast klantenservicenummer te bellen met behulp van een Video over LTE (ViLTE) compatibele 4G/LTE of 5G-smartphone, of door op een link op de website te klikken waarbij geen download is vereist. De EVA kan ook worden geïntegreerd met mobiele apps. De krachtige AI-machine van EVA bepaalt de intentie van de klant en levert de juiste informatie, en indien nodig ondersteunt het de overgang van de bot-interactie naar echte medewerkers om een consistente en naadloze klantervaring en het meest kosteneffectieve gebruik van echte medewerkers te garanderen.

Als merkloze oplossing biedt de EVA serviceproviders een platform met flexibele inzetmogelijkheden, hetzij in het netwerk of met toegankelijkheid vanuit de cloud. Het maakt nieuwe inkomstenstromen mogelijk door Bot-as-a-Service voor videogesprekken aan te bieden voor callcenters, kleine en middelgrote ondernemingen en klanten van grote ondernemingen, en het kan de kosten van contactcenters verlagen door interacties, zoals how-to-interacties of geavanceerde probleemoplossing, die onvoldoende worden beheerd, alleen met spraak- of tekstbots, te automatiseren.

Belangrijkste punten

• De huidige technologieën bieden tools die de digitale klantervaring kunnen beheren en verbeteren door zelfbediening voor klantenbetrokkenheid te creëren. Hoewel chatbots, spraakgestuurde digitale assistenten en andere vergelijkbare automatiseringstechnologieën bedrijven in staat stellen om kosteneffectieve schaalbaarheid en flexibiliteit te bereiken, ontbreekt het hen aan de menselijke finesse die nodig is voor een bevredigende klantervaring.
  • Met de Engage Video Assistant-applicatie kunnen serviceproviders, callcenters en bedrijven:
  • Bestaande gesprekken en interactieve mobiele of spraak-apps met video menselijker maken met het behoud van een authentieke visuele merkpersoonlijkheid.
  • Veelgestelde vragen-video’s maken voor nieuwe productlanceringen of veelvoorkomende problemen met klantenondersteuning.
  • Bestaande bots en omslachtige interactieve spraakrespons (interactive voice response, IVR) oplossingen verbeteren.
  • Influencers en merkambassadeurs naar ongekende niveaus opschalen door gepersonaliseerde klantinteracties.
  • Klanten op het tijdstip van hun keuze, dag of nacht, weekdag of vakantie, betrekken met gepersonaliseerde video-interacties.
  • Engage Video Assistant wordt ingezet door Reliance Jio, ‘s werelds grootste VoLTE-serviceprovider, die 370 miljoen abonnees in India bedient en zijn zakelijke klanten helpt om hun klantenservice te verbeteren, hun kosten voor klantenondersteuning te verlagen en de productiviteit van medewerkers te verhogen.

“De apploze belervaring van Radisys stelt bedrijven en serviceproviders in staat hun klanten een ongekende belervaring te bieden”, zegt Alan Quayle, onafhankelijk consultant en oprichter van TADHack en TADHack Summit. “Het gemak van integratie verlaagt de kosten voor klantenondersteuning en verbetert de productiviteit door klanten te helpen om sneller te krijgen wat ze nodig hebben, en dat met een persoonlijk tintje.”

“Video is een beproefde manier om een grotere onderdompeling te creëren, het doorklikken te vergroten en verbindingen om te zetten in aankopen”, zegt Al Balasco, vicepresident communicatieoplossingen bij Radisys. “Engage Video Assistant is de eerste digitale betrokkenheid bot-applicatie die video, spraak en tekst naadloos combineert om overal en altijd een alomtegenwoordige en aanpasbare merk en klantenservice te bieden voor B2B- en B2C-klantinteracties.”

Over Radisys

Radisys is een wereldleider in open telecommunicatieoplossingen en -diensten. De uitgesplitste platformen en integratiediensten maken gebruik van open referentiearchitecturen en -standaarden in combinatie met open software en hardware, waardoor serviceproviders open digitale transformatie kunnen stimuleren. Radisys biedt een end-to-end oplossingenportfolio van digitale eindpunten tot uitgesplitste en open access en kernoplossingen tot meeslepende digitale applicaties en platformen voor betrokkenheid. De ervaren netwerkdiensten organisatie van wereldklasse levert volledige levenscyclusdiensten om serviceproviders te helpen bij het opbouwen en exploiteren van zeer schaalbare en krachtige netwerken met optimale totale eigendomskosten. Ga voor meer informatie naar www.Radisys.com.

Radisys® is een geregistreerd handelsmerk van Radisys. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.